Of vervangen door een betere!
Leerlingen uit het speciaal onderwijs hebben vaak het gevoel dat er een stickertje op hun zit geplakt. Ik ben niet goed genoeg, niemand wil mij hebben, ik zal wel lastig zijn als... Wij willen onze leerlingen trots maken. Op wat ze doen, maar vooral ook op zichzelf! Door ze een succeservaring te bieden en ze autonomie te geven over hun lessen, gaan ze steviger in hun schoenen staan en worden ze trots op wie ze zijn en wat ze kunnen!
Ons doel bij schoolbrasserie de brandtrap is dan ook niet perse een groep nieuwe horecatijgers klaar te stromen. We leren hen werknemersvaardigheden, gast/klantgericht denken, oplossend vermogen, organiseren en plannen en algemene communicatieve vaardigheden. Allerlei vaardigheden die ze kunnen gebruiken om hun eigen talenten verder te kunnen ontwikkelen.
Om de schoolbrasserie te kunnen openen, leren de leerlingen uiteraard wel een heleboel horecavaardigheden.
Maar wie weet is iemand wel ontzettend goed in plannen en organiseren, kan iemand als geen ander een kostprijsberekening maken. Of wat te denken van het aansturen van een team. Allemaal talenten die men niet alleen in de horeca kan toepassen.
Schoolbrasserie de brandtrap is een leer-werk omgeving. Een veilige omgeving waarin leerlingen fouten mogen maken. Want van fouten maken leer je het meest. Een van de meest waardevolle lessen die onze leerlingen leren, is dat het niet gaat om het maken van een fout. Maar hoe je omgaat met je fout en hoe je hier vervolg aan geeft.